ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Положенняпро методичну раду у позашкільному закладі освіти
Будинку дитячої та юнацькоїтворчостіШевченківського району м. Львова
Методична рада створюється з метою координації діяльності всіх структурних підрозділів ( відділів, об’єднань) методичної служби БДЮТ. Методична рада є колективним органом, який узагальнює, розповсюджує педагогічний досвід діяльності БДЮТ.
Методична рада є консультативним органом з питань організації методичної роботи у БДЮТ.
Методична рада у своїй діяльності керується законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», рішеннями уряду України, органів керування освітою всіх рівнів, щодо питань навчально-виховної, методичної, творчої діяльності, а також Статутом БДЮТ.
До складу методичної ради входять: директор, заступники директора з навчально-виховної роботи, завідувач методичного відділу, методисти, культорганізатор, психолог .
Голова та секретар методичної ради обираються терміном на два роки на розширеній педагогічній раді БДЮТ.
Методична рада проводить засідання не менше І разу в квартал. Основним документом діяльності методичної ради є книга протоколів. Рішення методичної ради доводяться до відома педагогічного колективу та адміністрації. Документацію веде секретар методичної ради.
Засідання методичної ради та її рішення вважаються чинними ,якщо у ньому бере участь половина складу методичної ради. На засідання запрошуються керівники гуртків та студій відповідно до питань, що розглядаються.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
- формування мети й завдань методичного відділу, розробка основних напрямків роботи методичної роботи БДЮТ;
- забезпечення методичного супроводу навчально-виховного процесу, розробка навчальних програм, методичних і дидактичних матеріалів;
- організація інноваційної й проектно-дослідницької діяльності, спрямованої на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних рекомендацій тощо;
- надання методичної допомоги педагогам БДЮТ щодо проблем удосконалення професійної майстерності, методики проведення різних видів занять та їх навчально-методичного і матеріального забезпечення;
- надання допомоги педагогам БДЮТ щодо формування атестаційних матеріалів;
- розробка заходів щодо узагальнення й поширення педагогічного досвіду працівників БДЮТ;
- проведення педагогічних і методичних експериментів щодо пошуку й апробації нових технологій форм і методів навчання;
координація діяльності методичних об’єднань.
ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ:
- обговорення методичної роботи та тематики навчальних семінарів на рік;
- участь у розробці навчальних програм, методичних розробок та збірників педагогів БДЮТ;
- підготовка і обговорення доповідей з питань методики викладання;
- аналіз методичної роботи педагогів БДЮТ;
сприяння співпраці БДЮТ з іншими позашкільними закладами Львова та області, з метою обміну досвідом та ознайомлення з передовими технологіями в галузі позашкільної освіти.
ФОРМИ РОБОТИ:
1) Колективні:
- педагогічна рада;
- робота інформаційно-методичного відділу (включає як колективні так і індивідуальні форми роботи);
- інструктивно-методичні наради;
- теоретичні та практичні семінари;
- школи професійної майстерності, передового досвіду;
- науково-практичні конференції;
- педагогічні читання;
2) Індивідуальні:
- надання допомоги педагогічним працівникам у виборі форм та методів навчання, в удосконаленні методики проведення навчальних занять та виховних заходів;
- відвідування уроків та індивідуальних консультацій;
- надання допомоги керівникам гуртків та студій у розробці навчально-програмної документації (на основі типової);
- надання методичних рекомендацій, дидактичних матеріалів та інших педагогічних засобів навчання;
- вивчення та узагальнення передового досвіду роботи педагогічних працівників;
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ
- Науковість методичної діяльності.Реалізація цього принципу містить у собі глибокий аналіз конкретного стану справ у позашкіллі, вивчення найважливіших аспектів особистості і діяльності педагогів.
- Зв’язок з життям, актуальність. Вимагає урахування не тільки глобальних проблем сучасності, але й проблем, близьких цьому колективу педагогів.
- Системність методичної роботи.Вимагає підходу до методичної роботи як цілісної системи, оптимальність якої залежить насамперед від єдності мети, задач, змісту, форм і методів роботи з керівником гуртка, від спрямованості на високі кінцеві результати. Цей принцип передбачає також керованість, плановість усієї методичної роботи.
- Комплексний характер методичної роботи.Передбачає єдність і взаємозв’язок усіх сторін і напрямків підвищення кваліфікації: педагогів (з питань дидактики й окремих методик, теорій виховання, психології і фізіології, педагогічної етики й розвитку загальної культури і т. п.)
- Систематичність, послідовність, наступність, безперервність, масовість. Ці принципи передбачають повне охоплення вчителів різними формами методичної роботи протягом усього навчального року, перетворення методичної роботи в частину системи безперервної освіти. Водночас ідея масовості не означає захоплення масовими формами роботи на шкоду груповим й індивідуальним.
- Творчий характер методичної роботи, максимальна активізація педагогів. Передбачає створення в закладі власної системи разом із педагогами, що забезпечує дієве стимулювання творчих пошуків.
- Конкретність методичної роботи. Передбачає урахування особливостей конкретного закладу, диференційований підхід до педагогів.
- Спрямованість методичної роботи на виділення головного, істотного в підвищенні кваліфікації вчителів. Націлює організаторів методичної роботи на пошук найважливіших, пріоритетних проблем і напрямків підвищення кваліфікації та форм роботи.
- Єдність теорії і практики. Спрямована на усунення двох небажаних крайностей: недооцінки ролі й значення теорії та зайвої теоретичності методичної роботи, розриву між теорією з проблемами навчально-виховного процесу.
- Оперативність, гнучкість, мобільність методичної роботи.Передбачає гнучке реагування на всі зміни, перебудову в разі потреби методичної роботи.
- Колективний характер методичної роботи при розумному сполученні загальношкільних, групових та індивідуальних, формальних і неформальних, обов’язкових і добровільних форм і методів методичної роботи і самоосвіти керівників гуртків.
СПІВПРАЦЯ
- Методичні об’єднання
- Педагогічний колектив БДЮТ
- ЗЗСО Шевченківського р-ну
- Храми Шевченківського р-ну